Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
i ciałem. We wstępie do Pieśni II Adona poeta kontrastuje moralistyczne odczytanie mitycznej fabuły z paradą światowych rozkoszy, które zamyka sławny Pałac Miłości. Bohater poematu staje na rozstajnych drogach, jak Herkules, jeden z symboli renesansowej filozofii wolności. Ciąży na nim obowiązek wyboru: czy "puścić się w zawód", czy też ulec olśniewającemu pięknu świata.

Jeśli Adon zatrzyma się - a tak się stanie, bowiem "któż oprócz ślepego/nie widział ślicznych świata tego pozorności" - przegra śmiertelny wyścig, zostanie schwytany i zamknięty w złotą klatkę miłości świata:

Marino, jak zwykle, mistrzowsko wyraża niepokoje swojego czasu: lęk przed wolnością w klatce, zamknięciem, labiryntem i konstytutywne dla
i ciałem. We wstępie do Pieśni II Adona poeta kontrastuje moralistyczne odczytanie mitycznej fabuły z paradą światowych rozkoszy, które zamyka sławny Pałac Miłości. Bohater poematu staje na rozstajnych drogach, jak Herkules, jeden z symboli renesansowej filozofii wolności. Ciąży na nim obowiązek wyboru: czy "puścić się w zawód", czy też ulec olśniewającemu pięknu świata.<br>&lt;gap&gt;<br>Jeśli Adon zatrzyma się - a tak się stanie, bowiem "któż oprócz ślepego/nie widział ślicznych świata tego pozorności" - przegra śmiertelny wyścig, zostanie schwytany i zamknięty w złotą klatkę miłości świata:<br>&lt;gap&gt;<br>Marino, jak zwykle, mistrzowsko wyraża niepokoje swojego czasu: lęk przed wolnością w klatce, zamknięciem, labiryntem i konstytutywne dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego