Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Państwo i Prawo
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1991
RPO w powyższej kwestii nie powinno budzić zastrzeżeń, bowiem nie ma uzasadnionych podstaw do różnicowania skutków zastosowania środków przewidzianych w ustawie oraz w k.p.a. Sytuacji przewidzianej w art. 12 pkt 6 ustawy nie należy mylić z inną, w której obywatel, wnosząc skargę do RPO, równocześnie żąda zastosowania przez ombudsmana konkretnego środka. Stanowisko Rzecznika jest tutaj równie jednoznaczne jak poprzednio: "wniosek powinien wskazywać na naruszenie praw obywatelskich - wybór środka działania jest prerogatywą Rzecznika" (RPO 20113/88/IV).
Ustawa wyposażyła RPO w prawo wnoszenia rewizji nadzwyczajnych od orzeczeń sądu administracyjnego. Posługiwanie się przez Rzecznika tym środkiem odbiega od praktyki wypracowanej w
RPO w powyższej kwestii nie powinno budzić zastrzeżeń, bowiem nie ma uzasadnionych podstaw do różnicowania skutków zastosowania środków przewidzianych w ustawie oraz w k.p.a. Sytuacji przewidzianej w art. 12 pkt 6 ustawy nie należy mylić z inną, w której obywatel, wnosząc skargę do RPO, równocześnie żąda zastosowania przez ombudsmana konkretnego środka. &lt;page nr=45&gt; Stanowisko Rzecznika jest tutaj równie jednoznaczne jak poprzednio: "wniosek powinien wskazywać na naruszenie praw obywatelskich - wybór środka działania jest prerogatywą Rzecznika" (RPO 20113/88/IV).<br>Ustawa wyposażyła RPO w prawo wnoszenia rewizji nadzwyczajnych od orzeczeń sądu administracyjnego. Posługiwanie się przez Rzecznika tym środkiem odbiega od praktyki wypracowanej w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego