Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
człowiek traci wiarę lub ją zyskuje, nie stanowi wielkiego problemu. Wiara przesunęła się w naszej wyobraźni w sferę prywatną. Wiara to dla większości współczesnych po prostu opinia w kwestiach religijnych. Tak jak mamy swoje zdanie w sprawie podatków, gwiazd rocka lub lekkoatletów, tak też mamy opinie religijne. Przechodzenie od wiary (opinii, że jest istota najwyższa) do niewiary (sądu, iż takiej istoty nie ma) zdaje się nam czymś naturalnym.

Większość współczesnych zgodziłaby się zapewne z twierdzeniem, że ludzi można podzielić ogólnie na dwie grupy: wierzących i niewierzących. Przy tym konkretna treść ich wiary zdaje się nam mniej ważna. W grupie wierzących znaleźliby
człowiek traci wiarę lub ją zyskuje, nie stanowi wielkiego problemu. Wiara przesunęła się w naszej wyobraźni w sferę prywatną. Wiara to dla większości współczesnych po prostu opinia w kwestiach religijnych. Tak jak mamy swoje zdanie w sprawie podatków, gwiazd rocka lub lekkoatletów, tak też mamy opinie religijne. Przechodzenie od wiary (opinii, że jest istota najwyższa) do niewiary (sądu, iż takiej istoty nie ma) zdaje się nam czymś naturalnym.<br><br> Większość współczesnych zgodziłaby się zapewne z twierdzeniem, że ludzi można podzielić ogólnie na dwie grupy: wierzących i niewierzących. Przy tym konkretna treść ich wiary zdaje się nam mniej ważna. W grupie wierzących znaleźliby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego