Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
że więzy łaczące
człowieka z rodziną, kręgiem przyjaciół, narodem są czymś więcej niż
tylko imaginacją i konwencją. Liberalizm nie docenia też duchowego
wymiaru w życiu jednostek i społeczeństw, trzeba więc przekonująco
ukazywać, jak w swojej wizji "spłaszcza" człowieka i nieadekwatnie
opisuje bieg historii. Kolejnym mankamentem antropologii liberalnej
jest jej nadmierny optymizm (płynący z apriorycznych założeń, lecz nie
mający wielkiego pokrycia w ludzkich dziejach): silna wiara w rozumność
ludzkich działań oraz koncepcja zła jako niewiedzy (rozumny człowiek
nie będzie czynił zła).
7. Jeżeli w powyższym starciu stosunkowo łatwo można "zagrać" wariant
ofensywny - pokazać, że koncepcja liberalna niezbyt trafnie opisuje
człowieka oraz społeczność
że więzy łaczące<br>człowieka z rodziną, kręgiem przyjaciół, narodem są czymś więcej niż<br>tylko imaginacją i konwencją. Liberalizm nie docenia też duchowego<br>wymiaru w życiu jednostek i społeczeństw, trzeba więc przekonująco<br>ukazywać, jak w swojej wizji "spłaszcza" człowieka i nieadekwatnie<br>opisuje bieg historii. Kolejnym mankamentem antropologii liberalnej<br>jest jej nadmierny optymizm (płynący z apriorycznych założeń, lecz nie<br>mający wielkiego pokrycia w ludzkich dziejach): silna wiara w rozumność<br>ludzkich działań oraz koncepcja zła jako niewiedzy (rozumny człowiek<br>nie będzie czynił zła).<br> 7. Jeżeli w powyższym starciu stosunkowo łatwo można "zagrać" wariant<br>ofensywny - pokazać, że koncepcja liberalna niezbyt trafnie opisuje<br>człowieka oraz społeczność
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego