Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 39
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
dla Orlena wielką zaletę. Każdą tonę paliwa może sprzedać o 40-50 zł drożej, niż kosztuje ona na rynkach światowych. Tyle bowiem do ceny zakupu musi doliczyć importer, by paliwo do Polski sprowadzić. Szanse na zarobek daje również przewaga czasu nad importerami. Sprowadzenie paliwa przy wymaganych przez Ministerstwo Gospodarki formalnościach (oryginał dokumentu transakcji, koncesja, zezwolenia przywozowe) zajmuje co najmniej kilkanaście dni. Metoda jest prosta: natychmiast po pojawieniu się pretekstu do podwyżki (skok ceny ropy lub dolara) trzeba podnieść cenę i czekać, jak zareaguje rynek. Jeśli ruszy import, wtedy należy cenę dostosować do parytetu importowego. Gdyby Orlen miał na polskim rynku rzeczywistego
dla Orlena wielką zaletę. Każdą tonę paliwa może sprzedać o 40-50 zł drożej, niż kosztuje ona na rynkach światowych. Tyle bowiem do ceny zakupu musi doliczyć importer, by paliwo do Polski sprowadzić. Szanse na zarobek daje również przewaga czasu nad importerami. Sprowadzenie paliwa przy wymaganych przez Ministerstwo Gospodarki formalnościach (oryginał dokumentu transakcji, koncesja, zezwolenia przywozowe) zajmuje co najmniej kilkanaście dni. Metoda jest prosta: natychmiast po pojawieniu się pretekstu do podwyżki (skok ceny ropy lub dolara) trzeba podnieść cenę i czekać, jak zareaguje rynek. Jeśli ruszy import, wtedy należy cenę dostosować do parytetu importowego. Gdyby Orlen miał na polskim rynku rzeczywistego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego