Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
punktową ostrość światła. Dla czytelnika świetlno-kolorystyczną oprawę wyobrażanego widowiska tworzą w równej mierze barwy, razem ze światłami skrzą się kolory. (Także w scenach nocnych: ponieważ realnie czytelnik niczego nie widzi, tyleż wie o światłach, ile o kolorach). A jest kolorów w dramatach Słowackiego mnóstwo. Wszystko nasycone jest barwą, najczęściej ostrą, kontrastującą; wprowadzają ją nie tylko nazwy, ale również rzeczy, o których się mówi, o kolorze wyrazistym i zdecydowanym - perły, szmaragdy, rubiny, maki, złoto, bławatki. Czytelnik widzi je oczyma wyobraźni, na intensywność tego wrażenia nie wpływa jakby pora, w jakiej scena ma miejsce, noc czy dzień. Inaczej widz. W mroku kolory
punktową ostrość światła. Dla czytelnika świetlno-kolorystyczną oprawę wyobrażanego widowiska tworzą w równej mierze barwy, razem ze światłami skrzą się kolory. (Także w scenach nocnych: ponieważ realnie czytelnik niczego nie widzi, tyleż wie o światłach, ile o kolorach). A jest kolorów w dramatach Słowackiego mnóstwo. Wszystko nasycone jest barwą, najczęściej ostrą, kontrastującą; wprowadzają ją nie tylko nazwy, ale również rzeczy, o których się mówi, o kolorze wyrazistym i zdecydowanym - perły, szmaragdy, rubiny, maki, złoto, bławatki. Czytelnik widzi je oczyma wyobraźni, na intensywność tego wrażenia nie wpływa jakby pora, w jakiej scena ma miejsce, noc czy dzień. Inaczej widz. W mroku kolory
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego