Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 8
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
przekazuje ją maszyniście pociągu, obligując go do zmniejszenia prędkości do 15 km/godz. To gwarantuje zatrzymanie składu w każdej chwili, gdy zachodzi taka konieczność - poinformowano nas na kolei.

Więcej ostrożności

Kiedyś, mniej więcej piętnaście lat temu, na przejeździe w Misiagach była budka dróżnika. Została zlikwidowana m.in. ze względu na oszczędności. Całodobowo funkcjonujące przejście wymagałoby uruchomienia pięciu etatów. - Czy to jednak zagwarantowałoby bezpieczeństwo? - zastanawia się naczelnik Jeleń i podaje, że sami użytkownicy czyli kierowcy często, spiesząc się, niszczą rogatki na przejeździe głównym w Poroninie. Sygnalizacja świetlna włącza się na 30 sekund przed przejazdem pociągu. To z jednej strony wystarczająco dużo czasu
przekazuje ją maszyniście pociągu, obligując go do zmniejszenia prędkości do 15 km/godz. To gwarantuje zatrzymanie składu w każdej chwili, gdy zachodzi taka konieczność - poinformowano nas na kolei.<br><br>&lt;tit&gt;Więcej ostrożności&lt;/&gt;<br><br>Kiedyś, mniej więcej piętnaście lat temu, na przejeździe w Misiagach była budka dróżnika. Została zlikwidowana m.in. ze względu na oszczędności. Całodobowo funkcjonujące przejście wymagałoby uruchomienia pięciu etatów. - Czy to jednak zagwarantowałoby bezpieczeństwo? - zastanawia się naczelnik Jeleń i podaje, że sami użytkownicy czyli kierowcy często, spiesząc się, niszczą rogatki na przejeździe głównym w Poroninie. Sygnalizacja świetlna włącza się na 30 sekund przed przejazdem pociągu. To z jednej strony wystarczająco dużo czasu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego