Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
religia jako siła motywująca i mobilizująca.
Huntington nie przyjmuje zatem argumentu o globalnej sekularyzacji.
Natomiast światowa komunikacja i interakcje gospodarcze bardziej wzmacniają poczucie odrębności i skłaniają do oporu wobec innych, niż sprzyjają kulturowemu ujednoliceniu.
Są jeszcze dwie propozycje, na które Huntington dotąd nie odpowiedział.
Jedna powiada (Hassner), że nie istnieje paradygmat czy model polityczny globalny.
Świat jest chaotyczny, procesy rozwojowe nie układają się w logiczne ciągi i trzeba się z tym pogodzić.
Takie stanowisko może się jednak słusznie wydawać nazbyt łatwą dymisją rozumu.
Druga propozycja odwołuje się do znanych przewidywań de Tocqueville'a, który w połowie ubiegłego stulecia głosił wizję świata bipolarnego
religia jako siła motywująca i mobilizująca.<br>Huntington nie przyjmuje zatem argumentu o globalnej sekularyzacji.<br>Natomiast światowa komunikacja i interakcje gospodarcze bardziej wzmacniają poczucie odrębności i skłaniają do oporu wobec innych, niż sprzyjają kulturowemu ujednoliceniu.<br>Są jeszcze dwie propozycje, na które Huntington dotąd nie odpowiedział.<br>Jedna powiada (Hassner), że nie istnieje paradygmat czy model polityczny globalny.<br>Świat jest chaotyczny, procesy rozwojowe nie układają się w logiczne ciągi i trzeba się z tym pogodzić.<br>Takie stanowisko może się jednak słusznie wydawać nazbyt łatwą dymisją rozumu.<br>Druga propozycja odwołuje się do znanych przewidywań de Tocqueville'a, który w połowie ubiegłego stulecia głosił wizję świata bipolarnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego