Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
ogromne partie Shakespeare'a, które dzieją się bez tekstu a nie przestają być dramatyczne. Natomiast Musseta cały czas trzeba grać na tekście.
TOEPLITZ: Jeżeli przyjrzeć się Hamletowi i jego inscenizacji filmowej, to w tym można znaleźć początek dzisiejszego filmu psychologicznego, o którym mówił Dygat. W Hamlecie Olivier odciął się od wszelkiej paranteli teatralnej, od momentów opartych na pasażach, na dialogach.
KOTT: Zdaje się, że - z mojej winy prawdopodobnie - obaj utożsamiacie dwie rzeczy różne: tempo i zgęszczenia. To, co jest bliskie filmowi u Shakespeare'a, polega na zgęszczeniach, a nie na tym, że każda scena musi być rozgrywana w tempie przyspieszonym.
TOEPLITZ: Oczywiście może
ogromne partie Shakespeare'a, które dzieją się bez tekstu a nie przestają być dramatyczne. Natomiast Musseta cały czas trzeba grać na tekście.&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;TOEPLITZ: Jeżeli przyjrzeć się &lt;name type="tit"&gt;Hamletowi&lt;/&gt; i jego inscenizacji filmowej, to w tym można znaleźć początek dzisiejszego filmu psychologicznego, o którym mówił Dygat. W &lt;name type="tit"&gt;Hamlecie&lt;/&gt; Olivier odciął się od wszelkiej paranteli teatralnej, od momentów opartych na pasażach, na dialogach.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Zdaje się, że - z mojej winy prawdopodobnie - obaj utożsamiacie dwie rzeczy różne: tempo i zgęszczenia. To, co jest bliskie filmowi u Shakespeare'a, polega na zgęszczeniach, a nie na tym, że każda scena musi być rozgrywana w tempie przyspieszonym.&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;TOEPLITZ: Oczywiście może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego