Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Stolica
Nr: 10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1962
wozu, by toczyć go dalej po drogach wojny.
Całą tę olbrzymią skalę odcieni psychicznych przekazuje nam Eichlerówna bezbłędnie.
Po Fedrze, Marii Stuart, Marii Tudor - daje nam Eichlerówna nowe arcydzieło sztuki aktorskiej, bodaj czy nie jeszcze doskonalsze.
Przedstawienie "Matki Courage i jej dzieci" w Teatrze Narodowym reżyserował Zbigniew Sawan. Pracy inscenizacyjnej patronował oczywiście spektakl Berliner Ensembleu, przygotowany pod kierunkiem Brechta, nie znaczy to jednak, byśmy otrzymali tylko kopię. Warszawskie widowisko różni się. od berlińskiego wzoru przede wszystkim większą dynamiką wewnątrz poszczególnych obrazów. Ale w takim ujęciu, odbiegającym od płynnego toku Brechtowskiej narracji, należało chyba również inaczej zakomponować przerywniki między obrazami. Te dłuższe
wozu, by toczyć go dalej po drogach wojny. <br>Całą tę olbrzymią skalę odcieni psychicznych przekazuje nam Eichlerówna bezbłędnie.<br>Po Fedrze, Marii Stuart, Marii Tudor - daje nam Eichlerówna nowe arcydzieło sztuki aktorskiej, bodaj czy nie jeszcze doskonalsze.<br>Przedstawienie "Matki Courage i jej dzieci" w Teatrze Narodowym reżyserował Zbigniew Sawan. Pracy inscenizacyjnej patronował oczywiście spektakl Berliner Ensembleu, przygotowany pod kierunkiem Brechta, nie znaczy to jednak, byśmy otrzymali tylko kopię. Warszawskie widowisko różni się. od berlińskiego wzoru przede wszystkim większą dynamiką wewnątrz poszczególnych obrazów. Ale w takim ujęciu, odbiegającym od płynnego toku Brechtowskiej narracji, należało chyba również inaczej zakomponować przerywniki między obrazami. Te dłuższe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego