Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
Bardzo wiele pedagogicznych nowoczesnych koncepcji cybernetycznych, które tutaj właśnie zdają się mieć bardzo rozległe zastosowania. Wciąż jeszcze zbyt mało wiemy na temat metodologii stanowienia wartości i celów w wychowaniu i nauczaniu i związanego z tym konstruowania programów dydaktycznych lub wychowawczych. Wszystko to zaś powinno być poprzedzone gruntownym przyswojeniem sobie przez pedagogikę metodologii nowoczesnych badań empirycznych, zwłaszcza w dziedzinie nauk społecznych. Wydaje się, że pod tym względem dystans dzielący badania uprawiane na terenie pedagogiki w stosunku do badań psychologicznych lub socjologicznych jest wciąż jeszcze zbyt znaczny.
4. ORGANIZACJA I PLANOWANIE BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
Jeżeli w zakresie problematyki oraz metodologii badań pedagogicznych można mówić
Bardzo wiele pedagogicznych nowoczesnych koncepcji cybernetycznych, które tutaj właśnie zdają się mieć bardzo rozległe zastosowania. Wciąż jeszcze zbyt mało wiemy na temat metodologii stanowienia wartości i celów w wychowaniu i nauczaniu i związanego z tym konstruowania programów dydaktycznych lub wychowawczych. Wszystko to zaś powinno być poprzedzone gruntownym przyswojeniem sobie przez pedagogikę metodologii nowoczesnych badań empirycznych, zwłaszcza w dziedzinie nauk społecznych. Wydaje się, że pod tym względem dystans dzielący badania uprawiane na terenie pedagogiki w stosunku do badań psychologicznych lub socjologicznych jest wciąż jeszcze zbyt znaczny.<br>&lt;tit&gt;4. ORGANIZACJA I PLANOWANIE BADAŃ PEDAGOGICZNYCH&lt;/&gt;<br>Jeżeli w zakresie problematyki oraz metodologii badań pedagogicznych można mówić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego