Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
teoretyczne bowiem tylko o tyle mają sens, o ile do badania rzeczywistości prowadzą lub na materiale z badań nad rzeczywistością bazują. Taki właśnie sens nadał poznaniu abstrakcyjnemu W. I. Lenin formułując swą teorię odzwierciedlenia. Niestety, w naukach pedagogicznych takie podejście przebijało sobie z trudem drogę.
Trudno powiedzieć, abyśmy już dysponowali pełną metodologią nowoczesnej marksistowskiej pedagogiki. Tym niemniej możemy powiedzieć, że ostatnie lata zbliżyły nas do jakiejś konstruktywnej koncepcji dotyczącej sposobu uprawiania tej nauki. Odnosi się to zarówno do metodologii teoretycznej, jak i stosowanej. Co się tyczy pierwszej, możemy mówić o dwóch zasadniczych nurtach metodologicznych dociekań. Po pierwsze, pewien postęp dokonał się
teoretyczne bowiem tylko o tyle mają sens, o ile do badania rzeczywistości prowadzą lub na materiale z badań nad rzeczywistością bazują. Taki &lt;page nr=31&gt; właśnie sens nadał poznaniu abstrakcyjnemu W. I. Lenin formułując swą teorię odzwierciedlenia. Niestety, w naukach pedagogicznych takie podejście przebijało sobie z trudem drogę.<br>Trudno powiedzieć, abyśmy już dysponowali pełną metodologią nowoczesnej marksistowskiej pedagogiki. Tym niemniej możemy powiedzieć, że ostatnie lata zbliżyły nas do jakiejś konstruktywnej koncepcji dotyczącej sposobu uprawiania tej nauki. Odnosi się to zarówno do metodologii teoretycznej, jak i stosowanej. Co się tyczy pierwszej, możemy mówić o dwóch zasadniczych nurtach metodologicznych dociekań. Po pierwsze, pewien postęp dokonał się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego