Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Zdjęcia na ulicach robiło kilkoro ludzi po stronie manifestantów, fotografowała też milicja.
Działało również dwóch operatorów filmowych - komandor Ryszard Rogiński po stronie wojska, oraz operator Telewizji Gdańskiej, Wojciech Jankowski, po stronie demonstrantów.
Najsławniejsze zdjęcie pochodu z ciałem na drzwiach, to, które obiegło całą Polskę, co pewien czas przypominane w rozmaitych periodykach, i zainspirowało Andrzeja Wajdę do umieszczenia sceny pochodu w "Człowieku z żelaza", zostało wykonane przez zawodowego fotografa, nieżyjącego już Edmunda Peplińskiego, z okna jego mieszkania na ulicy Świętojańskiej w Gdyni.
Zrobił on trzy zdjęcia tej sceny (oraz wiele innych utrwalających to, co działo się na ulicach miasta), wykonał kilka odbitek
Zdjęcia na ulicach robiło kilkoro ludzi po stronie manifestantów, fotografowała też milicja.<br>Działało również dwóch operatorów filmowych - komandor Ryszard Rogiński po stronie wojska, oraz operator Telewizji Gdańskiej, Wojciech Jankowski, po stronie demonstrantów.<br>Najsławniejsze zdjęcie pochodu z ciałem na drzwiach, to, które obiegło całą Polskę, co pewien czas przypominane w rozmaitych periodykach, i zainspirowało Andrzeja Wajdę do umieszczenia sceny pochodu w "Człowieku z żelaza", zostało wykonane przez zawodowego fotografa, nieżyjącego już Edmunda Peplińskiego, z okna jego mieszkania na ulicy Świętojańskiej w Gdyni.<br>Zrobił on trzy zdjęcia tej sceny (oraz wiele innych utrwalających to, co działo się na ulicach miasta), wykonał kilka odbitek
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego