Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
dwukierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu dwukierunkowego po każdym torze).

Po - blok początkowy Ko - blok końcowy

Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy
Istotą i zaletą półsamoczynnej blokady liniowej (znacznie udoskonalająca prowadzenie ruchu pociągów na podstawie telefonicznego ich zapowiadania) jest to, że zabezpiecza ona ruch pociągów nawet w przypadku pomyłki personelu. Wyprawienie bowiem pociągu na szlak, na sygnał zezwalający na jazdę, możliwe jest tylko przy odpowiednim stanie bloków. Podczas prawidłowej pracy personelu ruchowego i bezawaryjnego działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym, prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku pociągowego na szlaku (zderzenia, najechania) jest wykluczone, a blokada dwukierunkowa dodatkowo wyklucza go nawet w przypadku prowadzenia ruchu
dwukierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu dwukierunkowego po każdym torze).<br><br>Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br><br>Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br>Istotą i zaletą półsamoczynnej blokady liniowej (znacznie udoskonalająca prowadzenie ruchu pociągów na podstawie telefonicznego ich zapowiadania) jest to, że zabezpiecza ona ruch pociągów nawet w przypadku pomyłki personelu. Wyprawienie bowiem pociągu na szlak, na sygnał zezwalający na jazdę, możliwe jest tylko przy odpowiednim stanie bloków. Podczas prawidłowej pracy personelu ruchowego i bezawaryjnego działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym, prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku pociągowego na szlaku (zderzenia, najechania) jest wykluczone, a blokada dwukierunkowa dodatkowo wyklucza go nawet w przypadku prowadzenia ruchu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego