Typ tekstu: Książka
Autor: Przewłocki Stefan
Tytuł: Geodezja dla inżynierii środowiska
Rok wydania: 1998
Rok powstania: 1997
sytuacyjno-wysokościowych w skalach 1:5000, 1:10000 lub 1:25000. Oprócz mapy sytuacyjno-wysokościowej, jako podkładu do projektowania, korzysta się z mapy w postaci przekroju podłużnego trasy i prostopadłych do tej trasy przekrojów poprzecznych.
Przekrój podłużny trasy (profil trasy) jest śladem (linią przekroju), jaki otrzymujemy w wyniku przekroju płaszczyzną pionową powierzchni topograficznej terenu. Tak samo definiuje się przekroje poprzeczne. Przekrój podłużny i przekroje poprzeczne trasy są efektem końcowym niwelacji podłużnej i poprzecznej.
Przed przystąpieniem do niwelacji, w pierwszej kolejności należy wykonać trasowanie (tyczenie) osi podłużnej. Trasa taka zwykle składa się z szeregu odcinków prostych załamujących się w płaszczyźnie poziomej i
sytuacyjno-wysokościowych w skalach 1:5000, 1:10000 lub 1:25000. Oprócz mapy sytuacyjno-wysokościowej, jako podkładu do projektowania, korzysta się z mapy w postaci przekroju podłużnego trasy i prostopadłych do tej trasy przekrojów poprzecznych.<br>&lt;HI rend="italic"&gt;Przekrój podłużny&lt;/HI&gt; trasy (&lt;HI rend="italic"&gt;profil&lt;/HI&gt; trasy) jest śladem (linią przekroju), jaki otrzymujemy w wyniku przekroju płaszczyzną pionową powierzchni topograficznej terenu. Tak samo definiuje się przekroje poprzeczne. Przekrój podłużny i przekroje poprzeczne trasy są efektem końcowym niwelacji podłużnej i poprzecznej.<br>Przed przystąpieniem do niwelacji, w pierwszej kolejności należy wykonać trasowanie (tyczenie) osi podłużnej. Trasa taka zwykle składa się z szeregu odcinków prostych załamujących się w płaszczyźnie poziomej i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego