Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
większa, im:
- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,
- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,
- wybór dostawcy jest większym nakładem dla odbiorcy,
- bardziej zróżnicowane są produkty dostawców, gdyż uniemożliwiają odbiorcom przeciwstawianie jednych dostawców innym,
- większe są koszty zmiany dostawców,
- większe jest zagrożenie integracji pionowej wprzód, czyli wchodzenie przez dostawców w funkcje dystrybucyjne.
Analiza sytuacji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jego działania powinna uwzględniać te wszystkie czynniki. Monitorowanie pozycji konkurencyjnej na rynku powinno więc wykraczać poza śledzenie sytuacji wśród innych dostawców.
Jak już o tym wspominano wcześniej, taka analiza powinna dotyczyć poszczególnych rynków działania firmy, jednak
większa, im:<br>- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,<br>- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,<br>- wybór dostawcy jest większym nakładem dla odbiorcy,<br>- bardziej zróżnicowane są produkty dostawców, gdyż uniemożliwiają odbiorcom przeciwstawianie jednych dostawców innym,<br>- większe są koszty zmiany dostawców,<br>- większe jest zagrożenie integracji pionowej wprzód, czyli wchodzenie przez dostawców w funkcje dystrybucyjne.<br>Analiza sytuacji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jego działania powinna uwzględniać te wszystkie czynniki. Monitorowanie pozycji konkurencyjnej na rynku powinno więc wykraczać poza śledzenie sytuacji wśród innych dostawców.<br>Jak już o tym wspominano wcześniej, taka analiza powinna dotyczyć poszczególnych rynków działania firmy, jednak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego