większa, im:<br>- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,<br>- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,<br>- wybór dostawcy jest większym nakładem dla odbiorcy,<br>- bardziej zróżnicowane są produkty dostawców, gdyż uniemożliwiają odbiorcom przeciwstawianie jednych dostawców innym,<br>- większe są koszty zmiany dostawców,<br>- większe jest zagrożenie integracji pionowej wprzód, czyli wchodzenie przez dostawców w funkcje dystrybucyjne.<br>Analiza sytuacji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku jego działania powinna uwzględniać te wszystkie czynniki. Monitorowanie pozycji konkurencyjnej na rynku powinno więc wykraczać poza śledzenie sytuacji wśród innych dostawców.<br>Jak już o tym wspominano wcześniej, taka analiza powinna dotyczyć poszczególnych rynków działania firmy, jednak