Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
wypadał z szyn, nie stały filary pod autostradą. Inna sprawa, że TGV jeździ na własnej trasie bez takich wiaduktów. Dlatego Japończycy sprawdzają wszystkie 59 mostów i wiaduktów na drodze czterech linii szinkansena (1952 km; blisko 800 tys. podróżnych dziennie).

Ponieważ Polski nie stać na pociąg drogi, typu TGV, czeka nas pociąg z pochylnym nadwoziem, który można wprowadzić na kręte torowiska. Przystosowanie istniejącej trasy Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków kosztowałoby 500 tys. dol./km w przypadku Fali, unowocześnionej wersji X-2000 Adtranza. Adtranz całość kontraktu oferuje podobno za 230 mln dol., FIAT za pociąg Pendolino chce 260 mln dol., zaś Siemens 295 mln
wypadał z szyn, nie stały filary pod autostradą. Inna sprawa, że TGV jeździ na własnej trasie bez takich wiaduktów. Dlatego Japończycy sprawdzają wszystkie 59 mostów i wiaduktów na drodze czterech linii &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt; (1952 km; blisko 800 tys. podróżnych dziennie).<br><br> Ponieważ Polski nie stać na pociąg drogi, typu TGV, czeka nas pociąg z pochylnym nadwoziem, który można wprowadzić na kręte torowiska. Przystosowanie istniejącej trasy Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków kosztowałoby 500 tys. dol./km w przypadku Fali, unowocześnionej wersji X-2000 Adtranza. Adtranz całość kontraktu oferuje podobno za 230 mln dol., FIAT za pociąg Pendolino chce 260 mln dol., zaś Siemens 295 mln
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego