Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
wiec przekładnię i powstał prawdziwy "potwór" (Vmax=160 km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy po czym nastąpił pożar w jednej z sekcji i wycofano ją z eksploatacji. Egzemplarz ten jednak odremontowano - sygnując ją znowu jako ET40-41. I tak oto poczciwa ET40-41 (stacjonuje w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód) prowadza do dziś pociągi towarowe, mając w swoim "życiu" tak doniosły i ciekawy epizod.
3. EP23-001 - historia w zasadzie podobna, jak przypadek EP40. Na bazie lokomotywy ET22 postanowiono stworzyć silną i szybką lokomotywę do ciężkich pociągów ekspresowych. Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw
wiec przekładnię i powstał prawdziwy "potwór" (Vmax=160 km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy po czym nastąpił pożar w jednej z sekcji i wycofano ją z eksploatacji. Egzemplarz ten jednak odremontowano - sygnując ją znowu jako ET40-41. I tak oto poczciwa ET40-41 (stacjonuje w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód) prowadza do dziś pociągi towarowe, mając w swoim "życiu" tak doniosły i ciekawy epizod. <br>3. EP23-001 - historia w zasadzie podobna, jak przypadek EP40. Na bazie lokomotywy ET22 postanowiono stworzyć silną i szybką lokomotywę do ciężkich pociągów ekspresowych. Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego