Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
poślizg przynajmniej jednego koła. Miarą poślizgu koła jest tak zwany poślizg względny S, wyrażany jako

gdzie V prędkość obwodowa koła, V0 prędkość środka koła względem podłoża.
Wyróżnić można trzy charakterystyczne przypadki zakłócenia warunków równowagi (13.25):
a) wskutek spadku przyczepności koła wewnętrznego; koło zewnętrzne, nie tracąc przyczepności, toczy się po podłożu bez poślizgu, prędkość obrotowa koła wewnętrznego znajdującego się w poślizgu jest większa od prędkości obrotowej tego koła w ruchu bez poślizgu, dlatego oba koła są w omawianym przypadku cały czas kołami napędzającymi maszynę.
b) wskutek spadku przyczepności koła zewnętrznego; koło wewnętrzne tocząc się po podłożu bez poślizgu napędza znajdujące się
poślizg przynajmniej jednego koła. Miarą poślizgu koła jest tak zwany poślizg względny S, wyrażany jako<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie V prędkość obwodowa koła, V0 prędkość środka koła względem podłoża.<br>Wyróżnić można trzy charakterystyczne przypadki zakłócenia warunków równowagi (13.25):<br>a) wskutek spadku przyczepności koła wewnętrznego; koło zewnętrzne, nie tracąc przyczepności, toczy się po podłożu bez poślizgu, prędkość obrotowa koła wewnętrznego znajdującego się w poślizgu jest większa od prędkości obrotowej tego koła w ruchu bez poślizgu, dlatego oba koła są w omawianym przypadku cały czas kołami napędzającymi maszynę.<br>b) wskutek spadku przyczepności koła zewnętrznego; koło wewnętrzne tocząc się po podłożu bez poślizgu napędza znajdujące się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego