przedmioty poznania, "nie jest oddzielone od siebie, nawet na tak małą <br>odległość, jaką jest grubość włosa". <br>W poemacie Trzeciego Patriarchy, Sengcana (jap. So san, ?-606) Wyryte na <br>wierzącej jaźni (chiń. Xinxinming; jap. Shinjimmei) najpełniej zostało wyrażone <br><page nr=81><br>przeświadczenie o konieczności przekroczenia dualizmu podmiotu i przedmiotu. <br>Przedmiot jest przedmiotem tylko dla podmiotu, <br>podmiot jest podmiotem tylko dla przedmiotu - <br>wiedz o tym, że są to pojęcia względne, <br>i znajdę ostatecznie oparcie w jedności 'pustki'. [...] <br>W tym najwyższym królestwie Prawdziwej Takości <br>nie ma 'ja' i 'nie-ja'. <br>Jeśli musimy to jakoś zdefiniować, <br>możemy tylko powiedzieć - <br>nie ma dualizmu. <br>Shido Bunan (1603-1676), chcąc podkreślić, że