Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
jako uwarunkowanie działań marketingowych przedsiębiorstw w regionie Unii Europejskiej, trzeba zwrócić uwagę na podobieństwa i różnice kulturowe pomiędzy tymi krajami. Pytanie, czy można mówić o jednolitej kulturze europejskiej, czy też raczej o kulturach europejskich - przekracza oczywiście ramy tej pracy. Warto jednak przedstawić kilka najważniejszych w tym kontekście spraw. Mimo wielu podobieństw między społeczeństwami krajów, tworzących Unię Europejską, można zauważyć istotne różnice. Z pewnością można wyróżnić cztery grupy kulturowe, co przedstawia rys.10.
Między krajami przynależącymi do różnych grup kulturowych występują rozmaite zróżnicowania. Przykładowo, w kulturze orientalnej duże znaczenie przypisuje się harmonii w grupie, natomiast kultura zachodnia preferuje indywidualizm. W poszczególnych krajach
jako uwarunkowanie działań marketingowych przedsiębiorstw w regionie Unii Europejskiej, trzeba zwrócić uwagę na podobieństwa i różnice kulturowe pomiędzy tymi krajami. Pytanie, czy można mówić o jednolitej kulturze europejskiej, czy też raczej o kulturach europejskich - przekracza oczywiście ramy tej pracy. Warto jednak przedstawić kilka najważniejszych w tym kontekście spraw. Mimo wielu podobieństw między społeczeństwami krajów, tworzących Unię Europejską, można zauważyć istotne różnice. Z pewnością można wyróżnić cztery grupy kulturowe, co przedstawia rys.10.<br>Między krajami przynależącymi do różnych grup kulturowych występują rozmaite zróżnicowania. Przykładowo, w kulturze orientalnej duże znaczenie przypisuje się harmonii w grupie, natomiast kultura zachodnia preferuje indywidualizm. W poszczególnych krajach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego