Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
wiedzy, jako proces poznawania otaczającej badacza rzeczywistości. Proces poznania naukowego można przedstawić w postaci czteroogniwowego łańcucha:

fakty teoria przewidywanie fakty.

(1) (2) (3) (4)

Jest więc tak, jak powiedział kiedyś Einstein, że punktem wyjścia każdej nauki muszą być fakty i one też muszą być jej punktem docelowym. W sposób bardziej poglądowy kolejne stadia poznania naukowego prezentuje rys. 1.3.

Rys. 1.3. Schemat poznania naukowego (wg Such 1973, s. 169)




Nad linią przerywaną mamy świat konstrukcji teoretycznych, w którym działa badacz jako teoretyk, natomiast pod linią mamy świat faktów empirycznych, w którym działa badacz jako eksperymentator. W pierwszym kroku badacz formułuje
wiedzy, jako proces poznawania otaczającej badacza rzeczywistości. Proces poznania naukowego można przedstawić w postaci czteroogniwowego łańcucha:<br><br>fakty teoria przewidywanie fakty.<br><br> (1) (2) (3) (4)<br><br>Jest więc tak, jak powiedział kiedyś Einstein, że punktem wyjścia każdej nauki muszą być fakty i one też muszą być jej punktem docelowym. W sposób bardziej poglądowy kolejne stadia poznania naukowego prezentuje rys. 1.3.<br><br> Rys. 1.3. Schemat poznania naukowego (wg Such 1973, s. 169) <br>&lt;gap&gt;<br><br><br><br>Nad linią przerywaną mamy świat konstrukcji teoretycznych, w którym działa badacz jako teoretyk, natomiast pod linią mamy świat faktów empirycznych, w którym działa badacz jako eksperymentator. W pierwszym kroku badacz formułuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego