Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
fizjologiczny, w tej mierze, w jakiej struktura mózgu i jego funkcjonowania muszą być koniecznie wyświetlone".
Podstawowym zarzutem, który można postawić tej koncepcji, jest to, iż uwypukla ona jedną tylko funkcję symbolicznego wyposażenia człowieka, a mianowicie jego funkcję poznawczą. Związane jest to wyraźnie z neokantowskimi wątkami w twórczości Lévi-Straussa. Podobne poglądy zdają się wyznawać także E. Cassirer i S. Langer. Tymczasem człowiek, traktowany jedynie jako podmiot poznania, jest tworem abstrakcyjnym, nie istniejącym w społecznej rzeczywistości. Pozostając na poziomie oderwanej jednostki ludzkiej nie sposób wytłumaczyć pojawienie się języka i myślenia (świadomości). Wydaje się bowiem, że pierwotną funkcją języka była komunikacja między członkami
fizjologiczny, w tej mierze, w jakiej struktura mózgu i jego funkcjonowania muszą być koniecznie wyświetlone".<br>Podstawowym zarzutem, który można postawić tej koncepcji, jest to, iż uwypukla ona jedną tylko funkcję symbolicznego wyposażenia człowieka, a mianowicie jego funkcję poznawczą. Związane jest to wyraźnie z neokantowskimi wątkami w twórczości Lévi-Straussa. Podobne poglądy zdają się wyznawać także E. Cassirer i S. Langer. Tymczasem człowiek, traktowany jedynie jako podmiot poznania, jest tworem abstrakcyjnym, nie istniejącym w społecznej rzeczywistości. Pozostając na poziomie oderwanej jednostki ludzkiej nie sposób wytłumaczyć pojawienie się języka i myślenia (świadomości). Wydaje się bowiem, że pierwotną funkcją języka była komunikacja między członkami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego