Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 06.15
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
na obsługę tras w określonym obszarze Warszawy, a nie konkretnych linii (ma to ułatwić ZTM ustalanie obsługi poszczególnych linii). Zakład ustala też rozkłady jazdy i kontroluje jego przestrzeganie.
Prywatnym przewoźnikom ZTM płaci od 3,30 zł do 3,99 zł za tzw. wozokilometr, czyli jeden kilometr trasy przejeżdżany przez jeden pojazd. Nie płaci natomiast za dojazdy do pętli. To mniej o ok. 1 zł niż wozokilometr kosztuje w Miejskich Zakładach Autobusowych.
Poza tym pojazdy MZA, zastąpione przez autobusy prywatnych przewoźników, mogą być skierowane na inne trasy. Dzięki temu mogą powstać nowe linie, a na szczególnie obciążone trasy można skierować więcej autobusów
na obsługę tras w określonym obszarze Warszawy, a nie konkretnych linii (ma to ułatwić ZTM ustalanie obsługi poszczególnych linii). Zakład ustala też rozkłady jazdy i kontroluje jego przestrzeganie.<br>Prywatnym przewoźnikom ZTM płaci od 3,30 zł do 3,99 zł za tzw. wozokilometr, czyli jeden kilometr trasy przejeżdżany przez jeden pojazd. Nie płaci natomiast za dojazdy do pętli. To mniej o ok. 1 zł niż wozokilometr kosztuje w Miejskich Zakładach Autobusowych.<br> Poza tym pojazdy MZA, zastąpione przez autobusy prywatnych przewoźników, mogą być skierowane na inne trasy. Dzięki temu mogą powstać nowe linie, a na szczególnie obciążone trasy można skierować więcej autobusów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego