Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
Uzbekistanu, Gawrił Baszczenko o Sztuce monumentalnej Białorusi.
Obrady sympozjum zakończyły wystąpienia Taira Sałachowa i Janusz Kaczmarskiego.
Tekst referatu prof. B. Urbanowicza drukujemy w niniejszym numerze.
Otrzymując zaproszenie na sympozjum zastanawiałem się nad zakresem pojęcia "sztuka monumentalna". Mieści się tutaj zarówno problem wizualnej propagandy, jak sprawy malarstwa w architekturze czy rzeźby pomnikowej. Chciałbym wyjść poza te zagadnienia.
Nie od dziś program sztuki stosuje się jakby w dwóch kierunkach - z jednej strony twórca dąży do wyrażania swego subiektywnego poglądu na świat, pragnie przekazać jednostkowemu odbiorcy to, co go niepokoi lub cieszy: prostota i ludzka potrzeba zostawienia śladu swego istnienia, przekazania swego posłania. Z
Uzbekistanu&lt;/&gt;, Gawrił Baszczenko o &lt;hi rend="italic"&gt;Sztuce monumentalnej Białorusi&lt;/&gt;.<br> Obrady sympozjum zakończyły wystąpienia Taira Sałachowa i Janusz Kaczmarskiego.<br> Tekst referatu prof. B. Urbanowicza drukujemy w niniejszym numerze.<br> Otrzymując zaproszenie na sympozjum zastanawiałem się nad zakresem pojęcia "sztuka monumentalna". Mieści się tutaj zarówno problem wizualnej propagandy, jak sprawy malarstwa w architekturze czy rzeźby pomnikowej. Chciałbym wyjść poza te zagadnienia.<br> Nie od dziś program sztuki stosuje się jakby w dwóch kierunkach - z jednej strony twórca dąży do wyrażania swego subiektywnego poglądu na świat, pragnie przekazać jednostkowemu odbiorcy to, co go niepokoi lub cieszy: prostota i ludzka potrzeba zostawienia śladu swego istnienia, przekazania swego posłania. Z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego