Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
nagrodę za najlepszy szkic krytyczny opublikowany w zagranicznej prasie. Profesor Juliusz Starzyński, trzykrotny komisarz polskiej wystawy, był członkiem jury nagród w 1958 r. z ramienia AICA, czyli Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki i w jury Nagrody UNESCO, a w 1964. w głównym jury nagród - zaproszony przez władze biennale.

Od odrodzenia do pop-artu
Na przełomie lat 50. i 60. polska sztuka przeżywała krótki okres powodzenia. Na I Biennale Młodych w Paryżu nagrodzono Jana Lebensteina, na V Międzynarodowym Biennale Sztuki w Sao Paulo Aleksander Kobzdej dostał jedną z głównych nagród. W wielu krajach odbywały się wystawy zbiorowe młodej, polskiej sztuki. Krytyka zachodnia uważała odrodzenie
nagrodę za najlepszy szkic krytyczny opublikowany w zagranicznej prasie. Profesor Juliusz Starzyński, trzykrotny komisarz polskiej wystawy, był członkiem jury nagród w 1958 r. z ramienia AICA, czyli Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki i w jury Nagrody UNESCO, a w 1964. w głównym jury nagród - zaproszony przez władze biennale.<br><br>&lt;tit1&gt;Od odrodzenia do pop-artu&lt;/&gt;<br>Na przełomie lat 50. i 60. polska sztuka przeżywała krótki okres powodzenia. Na I Biennale Młodych w Paryżu nagrodzono Jana Lebensteina, na V Międzynarodowym Biennale Sztuki w &lt;name type="place"&gt;Sao Paulo&lt;/&gt; Aleksander Kobzdej dostał jedną z głównych nagród. W wielu krajach odbywały się wystawy zbiorowe młodej, polskiej sztuki. Krytyka zachodnia uważała odrodzenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego