Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
zasad:
1) geograficznej powszechności dostarczania i odbioru programów,
2) oferowania programów dla wszystkich według zainteresowań i gustów odbiorców,
3) troski o mniejszości,
4) troski o tożsamość i wspólnotę narodową,
5) utrzymywania radiofonii niezależnej od rządu i interesów grupowych,
6) uzyskiwania części środków z funduszy publicznych (nie tylko z reklam),
7) popierania wolności nadawania.
W celu uniknięcia zakłóceń w nadawaniu programów powołuje się specjalnie agendy koncesjonujące oraz monitorujące działanie mediów radiowo-telewizyjnych. Ich status jest różny: od dobrowolnych do obligatoryjnych (w Europie). Także różny jest zakres regulacji. Przykładem regulacji ograniczonej jest amerykańska agencja FCC, która przyznaje i nadzoruje koncesje radiowo-telewizyjne. Początkowo
zasad: <br>1) geograficznej powszechności dostarczania i odbioru programów,<br>2) oferowania programów dla wszystkich według zainteresowań i gustów odbiorców, <br>3) troski o mniejszości, <br>4) troski o tożsamość i wspólnotę narodową, <br>5) utrzymywania radiofonii niezależnej od rządu i interesów grupowych,<br>6) uzyskiwania części środków z funduszy publicznych (nie tylko z reklam),<br>7) popierania wolności nadawania.<br>W celu uniknięcia zakłóceń w nadawaniu programów powołuje się specjalnie agendy koncesjonujące oraz monitorujące działanie mediów radiowo-telewizyjnych. Ich status jest różny: od dobrowolnych do obligatoryjnych (w Europie). Także różny jest zakres regulacji. Przykładem regulacji ograniczonej jest amerykańska agencja FCC, która przyznaje i nadzoruje koncesje radiowo-telewizyjne. Początkowo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego