Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
odbiega od oszacowania przy pomocy metody "ostatniej okazji", a oszacowania spożycia wina są niemal identyczne. Metoda "częstość x ilość" daje natomiast dwukrotnie niższe oszacowanie konsumpcji spirytualiów niż metoda ostatniej okazji.
Wzory picia
Obok średniego spożycia poszczególnych typów napojów alkoholowych dostarczającego podstawy do oceny ich udziału w ogólnym spożyciu, miarą ich popularności może być odsetek ich konsumentów. Przypomnijmy, że za konsumenta danego napoju alkoholowego przyjmowano osobę, która piła dany napój chociaż raz w czasie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających moment badania. Dane o odsetkach konsumentów poszczególnych napojów oraz różnych ich kombinacji zawiera tabela 10.


Najwyższym odsetkiem konsumentów cieszy się wino, nieco niższym piwo
odbiega od oszacowania przy pomocy metody "ostatniej okazji", a oszacowania spożycia wina są niemal identyczne. Metoda "częstość x ilość" daje natomiast dwukrotnie niższe oszacowanie konsumpcji spirytualiów niż metoda ostatniej okazji. <br>Wzory picia<br> Obok średniego spożycia poszczególnych typów napojów alkoholowych dostarczającego podstawy do oceny ich udziału w ogólnym spożyciu, miarą ich popularności może być odsetek ich konsumentów. Przypomnijmy, że za konsumenta danego napoju alkoholowego przyjmowano osobę, która piła dany napój chociaż raz w czasie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających moment badania. Dane o odsetkach konsumentów poszczególnych napojów oraz różnych ich kombinacji zawiera tabela 10. <br><br>&lt;gap reason="tab"&gt;<br> Najwyższym odsetkiem konsumentów cieszy się wino, nieco niższym piwo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego