Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
słabe i nieświadome, a może nawet niechciane i mimowolne powinowactwa z innymi tekstami, muszą nabierać znaczenia jako fakt literacki wyrastający z pracy nad językiem. Przypadek Manueli Gretkowskiej, która z pozycji liderki prozy feministycznej przesunęła się na margines, jest bardzo pouczający.

VI. Poezja i niepoezja


Małgorzata Baranowska

Obrazy poezji
Autoportrety i portrety poetów

Kim jest poeta ostatnich dwudziestu lat? Jaki autoportret i portret poety wyłania się z poezji? Nie z programów, dyskusji, z publicystyki, lecz z poezji właśnie. Programy bywają zbyt szerokie lub zbyt wąskie w stosunku do samej poezji. Publiczność czytająca zdaje się często wyłącznie na bardziej dla niej wyraziste, jako
słabe i nieświadome, a może nawet niechciane i mimowolne powinowactwa z innymi tekstami, muszą nabierać znaczenia jako fakt literacki wyrastający z pracy nad językiem. Przypadek Manueli Gretkowskiej, która z pozycji liderki prozy feministycznej przesunęła się na margines, jest bardzo pouczający.&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;VI. Poezja i niepoezja&lt;/&gt;<br><br>&lt;div sex="f"&gt;<br> Małgorzata Baranowska<br><br>&lt;tit&gt;Obrazy poezji<br> Autoportrety i portrety poetów&lt;/&gt;<br><br> Kim jest poeta ostatnich dwudziestu lat? Jaki autoportret i portret poety wyłania się z poezji? Nie z programów, dyskusji, z publicystyki, lecz z poezji właśnie. Programy bywają zbyt szerokie lub zbyt wąskie w stosunku do samej poezji. Publiczność czytająca zdaje się często wyłącznie na bardziej dla niej wyraziste, jako
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego