Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
tożsamości, "Być jak John Malkovich" chęć utraty tożsamości. W jednym i drugim wypadku pytanie jest kluczowe: być sobą, czy nie być sobą w wieku, gdy TV jest lepsza od życia, zaś komputer kalkuluje sprawniej niż ktokolwiek.


Bestie domowe

Po co teatr bluźni?

W najnowszym przedstawieniu Piotra Tomaszuka Bóg z rozmysłem posługuje się szatanem, aby pospołu zniszczyć takie wcielenie miłości, jakiego nie było w planie stworzenia. Zaś w spektaklu Pawła Szkotaka Stwórcę zdetronizowano: jest tylko bezsilnym, labidzącym staruszkiem, podczas gdy na ziemi niepodzielnie króluje śmierć. Obydwie inscenizacje ocierają się o bolesne bluźnierstwo. Nie są jednak przejawem nihilizmu; zrodziły się z elementarnej niezgody
tożsamości, "Być jak John Malkovich" chęć utraty tożsamości. W jednym i drugim wypadku pytanie jest kluczowe: być sobą, czy nie być sobą w wieku, gdy TV jest lepsza od życia, zaś komputer kalkuluje sprawniej niż ktokolwiek.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br>&lt;tit&gt;Bestie domowe&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Po co teatr bluźni?&lt;/&gt;<br><br>&lt;intro&gt;W najnowszym przedstawieniu Piotra Tomaszuka Bóg z rozmysłem posługuje się szatanem, aby pospołu zniszczyć takie wcielenie miłości, jakiego nie było w planie stworzenia. Zaś w spektaklu Pawła Szkotaka Stwórcę zdetronizowano: jest tylko bezsilnym, labidzącym staruszkiem, podczas gdy na ziemi niepodzielnie króluje śmierć. Obydwie inscenizacje ocierają się o bolesne bluźnierstwo. Nie są jednak przejawem nihilizmu; zrodziły się z elementarnej niezgody
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego