Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
motywacyjnie związane z uprzednimi doświadczeniami. Percepcja ma charakter elastyczny. Jest uwarunkowana kontekstowo oraz określona regułami grupowania wiadomości, związanych ze zdolnością przewidywania oraz selekcji zbyt dużej ilości informacji.
Percepcja nie ma charakteru mechanicznego i wiąże się z wychodzeniem poza informacje, docierające w sposób bezpośredni. Wychodzenie poza dane zmysłowe możliwe jest dzięki posługiwaniu się cechami informacji jako regułami wnioskowania. Proces wnioskowania pozwala na kategoryzowanie cech obiektów oraz zaliczanie ich do określonych klas. Kategorie i pojęcia, będące wynikiem wnioskowania, tworzone są na podstawie zasady równoważności i implikacji. Mechanizmy percepcji mogą być nieuświadamiane oraz nierozpoznawalne. Ich identyfikacja możliwa jest w procesie rozpoznawania cech informacji.
Dostępność kategorii
motywacyjnie związane z uprzednimi doświadczeniami. Percepcja ma charakter elastyczny. Jest uwarunkowana kontekstowo oraz określona regułami grupowania wiadomości, związanych ze zdolnością przewidywania oraz selekcji zbyt dużej ilości informacji. <br>Percepcja nie ma charakteru mechanicznego i wiąże się z wychodzeniem poza informacje, docierające w sposób bezpośredni. Wychodzenie poza dane zmysłowe możliwe jest dzięki posługiwaniu się cechami informacji jako regułami wnioskowania. Proces wnioskowania pozwala na kategoryzowanie cech obiektów oraz zaliczanie ich do określonych klas. Kategorie i pojęcia, będące wynikiem wnioskowania, tworzone są na podstawie zasady równoważności i implikacji. Mechanizmy percepcji mogą być nieuświadamiane oraz nierozpoznawalne. Ich identyfikacja możliwa jest w procesie rozpoznawania cech informacji. <br>Dostępność kategorii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego