Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
reagują nie tylko na bodźce materialne, lecz także na społeczny kontekst pracy, grupowe normy nieformalne oraz jakość kontaktów pionowych i poziomych. Chcą zaspokajać poprzez pracę nie tylko potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa, ale także potrzeby społeczne, uznania i samorealizacji (podrozdział 1.4). Znane są teorie X i Y McGregora dotyczące możliwych postaw człowieka względem pracy i poglądów menedżerów w tym zakresie. Teoria X i pogląd bliższy szkole klasycznej zakładają, że ludzie nie lubią pracować, unikają odpowiedzialności, chcą być kierowani, muszą być zmuszani do pracy, kontrolowani i karani. Teoria Y i pogląd właściwy szkole behawioralnej zakładają, że praca jest naturalną potrzebą, ludzie są
reagują nie tylko na bodźce materialne, lecz także na społeczny kontekst pracy, grupowe normy nieformalne oraz jakość kontaktów pionowych i poziomych. Chcą zaspokajać poprzez pracę nie tylko potrzeby fizjologiczne i bezpieczeństwa, ale także potrzeby społeczne, uznania i samorealizacji (podrozdział 1.4). Znane są teorie X i Y McGregora dotyczące możliwych postaw człowieka względem pracy i poglądów menedżerów w tym zakresie. Teoria X i pogląd bliższy szkole klasycznej zakładają, że ludzie nie lubią pracować, unikają odpowiedzialności, chcą być kierowani, muszą być zmuszani do pracy, kontrolowani i karani. Teoria Y i pogląd właściwy szkole behawioralnej zakładają, że praca jest naturalną potrzebą, ludzie są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego