Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
szybkie pociągi?

Pociski podróżne

Ostatnie lata zdawały się dowodzić, że jeszcze najbezpieczniejszym środkiem podróży są pociągi szybkobieżne. Tak było do 3 czerwca, gdy niemiecki InterCity Express (ICE) wypadł z szyn i przy prędkości 200 km/godz. ściął podpory autostrady, w katastrofie zginęło 96 osób.

Roman Strzemiecki

Czy katastrofa w Eschede powstrzyma burzliwy rozwój szybkobieżnych kolei? Niemcy wpadli w taką panikę, że pociągom ICE jadącym do 280 km/godz. natychmiast ograniczyli prędkość do 160 km/godz. Ale po sprawdzeniu sprawności technicznej 60 składów pierwszej generacji, jeżdżących od 1991 r., wszystko ma wrócić do normy. 43 składy drugiej generacji powstały po 1994 r
szybkie pociągi?&lt;/&gt;<br><br> &lt;tit&gt;Pociski podróżne&lt;/&gt;<br><br> &lt;intro&gt;Ostatnie lata zdawały się dowodzić, że jeszcze najbezpieczniejszym środkiem podróży są pociągi szybkobieżne. Tak było do 3 czerwca, gdy niemiecki InterCity Express (ICE) wypadł z szyn i przy prędkości 200 km/godz. ściął podpory autostrady, w katastrofie zginęło 96 osób.&lt;/&gt;<br><br> &lt;au&gt;Roman Strzemiecki&lt;/&gt;<br><br> Czy katastrofa w Eschede powstrzyma burzliwy rozwój szybkobieżnych kolei? Niemcy wpadli w taką panikę, że pociągom ICE jadącym do 280 km/godz. natychmiast ograniczyli prędkość do 160 km/godz. Ale po sprawdzeniu sprawności technicznej 60 składów pierwszej generacji, jeżdżących od 1991 r., wszystko ma wrócić do normy. 43 składy drugiej generacji powstały po 1994 r
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego