Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
nam tę wieczną walkę autonomicznych elementów tych sztuk. Wielkie syntezy sztuk wizualnych rodziły się z gry ich przeciwieństw. Sztuka Egiptu, iluzyjne malarstwo Pompei, mozaiki Rawenny, malarstwo baroku, wreszcie działalność Corbusiera jest tego dowodem. Tak np. problem skali miary człowieka, tak istotny w działaniach plastycznych, w wysokościowym budownictwie staje się już pozowaniem wskaźników ludzkiej skali.
Głosimy hasło prawa każdego człowieka do uczestniczenia w tworzeniu kultury, prawa do manifestowania swych upodobań w strefie jego bezpośredniego otoczenia. Musimy dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej gry zróżnicowanych upodobań estetycznych. Są to sprawy kultury bezpośredniego otoczenia człowieka
nam tę wieczną walkę autonomicznych elementów tych sztuk. Wielkie syntezy sztuk wizualnych rodziły się z gry ich przeciwieństw. Sztuka Egiptu, iluzyjne malarstwo Pompei, mozaiki Rawenny, malarstwo baroku, wreszcie działalność Corbusiera jest tego dowodem. Tak np. problem skali miary człowieka, tak istotny w działaniach plastycznych, w wysokościowym budownictwie staje się już pozowaniem wskaźników ludzkiej skali.<br> Głosimy hasło prawa każdego człowieka do uczestniczenia w tworzeniu kultury, prawa do manifestowania swych upodobań w strefie jego bezpośredniego otoczenia. Musimy dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej gry zróżnicowanych upodobań estetycznych. Są to sprawy kultury bezpośredniego otoczenia człowieka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego