Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
86 Traktatu Rzymskiego stanowi regulację takich sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo uzyskuje tzw. pozycję dominującą. Jest ona określana na podstawie następujących kryteriów: przedsiębiorstwo działa na rynku całkowicie niezależnie od konkurentów, nabywców lub dostawców i posiada nieskrępowany dostęp do zaopatrzenia surowcowego i innych zasobów, a jego udział w rynku wynosi co najmniej 40%, pozycja dominująca odnosi się do obszaru całej Wspólnoty lub jego istotnej części (np. kraj Wspólnoty lub region w jakimś kraju), występuje zjawisko nadużywania pozycji na szkodę strony trzeciej, przejawiające się w:
- manipulowaniu ceną zakupu i ceną sprzedaży,
- stosowaniu różnych cen dla różnych kategorii odbiorców,
- odmowie sprzedaży,
- przyznawaniu specjalnych rabatów,
- wykupywaniu przedsiębiorstw
86 Traktatu Rzymskiego stanowi regulację takich sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo uzyskuje tzw. pozycję dominującą. Jest ona określana na podstawie następujących kryteriów: przedsiębiorstwo działa na rynku całkowicie niezależnie od konkurentów, nabywców lub dostawców i posiada nieskrępowany dostęp do zaopatrzenia surowcowego i innych zasobów, a jego udział w rynku wynosi co najmniej 40%, pozycja dominująca odnosi się do obszaru całej Wspólnoty lub jego istotnej części (np. kraj Wspólnoty lub region w jakimś kraju), występuje zjawisko nadużywania pozycji na szkodę strony trzeciej, przejawiające się w:<br>- manipulowaniu ceną zakupu i ceną sprzedaży,<br>- stosowaniu różnych cen dla różnych kategorii odbiorców,<br>- odmowie sprzedaży,<br>- przyznawaniu specjalnych rabatów,<br>- wykupywaniu przedsiębiorstw
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego