Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
także organizacji rządowych,
- chęć jednorazowego i pełnego przestawienia się od razu w 2001 r.
W dyskusjach w różnych krajach i w różnych kręgach społecznych, także wśród przedsiębiorców, zwraca się uwagę na pozytywne i negatywne aspekty wprowadzenia wspólnej waluty, wskazuje się na szanse i zagrożenia wynikające z tej nowej sytuacji.
Wśród pozytywów wymienia się zwykle: większą możliwość porównywania cen na rynkach krajów UE, łatwiejsze dokonywanie zakupów w różnych krajach Unii, łatwiejsze realizowanie płatności, eliminację ryzyka kursowego, wyeliminowanie kosztów wymiany dewiz.
Zagrożenia, jakie się dostrzega, to przede wszystkim: zwiększenie zależności od Brukseli, ograniczenie autonomicznych decyzji gospodarczych i większe uzależnienie od decyzji Europejskiego Banku
także organizacji rządowych,<br>- chęć jednorazowego i pełnego przestawienia się od razu w 2001 r.<br>W dyskusjach w różnych krajach i w różnych kręgach społecznych, także wśród przedsiębiorców, zwraca się uwagę na pozytywne i negatywne aspekty wprowadzenia wspólnej waluty, wskazuje się na szanse i zagrożenia wynikające z tej nowej sytuacji.<br>Wśród pozytywów wymienia się zwykle: większą możliwość porównywania cen na rynkach krajów UE, łatwiejsze dokonywanie zakupów w różnych krajach Unii, łatwiejsze realizowanie płatności, eliminację ryzyka kursowego, wyeliminowanie kosztów wymiany dewiz.<br>Zagrożenia, jakie się dostrzega, to przede wszystkim: zwiększenie zależności od Brukseli, ograniczenie autonomicznych decyzji gospodarczych i większe uzależnienie od decyzji Europejskiego Banku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego