Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
bowiem podczas wizytacji jednej z rzymskich parafii Jan Paweł II: "wydaje się, że wierzący, czyli ochrzczeni, nie potrafią się oprzeć zeświecczeniu, ideologiom, które przeciwne są nie tylko Kościołowi, religii katolickiej, ale religii w ogóle, są ateistyczne albo antyteistyczne".

Z doświadczenia pierwotnego chrześcijaństwa czerpie również Odnowa w Duchu Świętym, wracając do praktyki chrztu w Duchu Świętym oraz do charyzmatów. Wiele nieporozumień narosło zwłaszcza wokół pierwszego z tych obrzędów, który krytycy Odnowy próbują interpretować jako jakiś nowy sakrament. Tymczasem w Kościele pierwotnym chrzest w Duchu Świętym nie był żadnym sakramentem, ale synonimem chrześcijańskiego wtajemniczenia, darem łaski Ducha, a zarazem normą ówczesnej liturgii. Potwierdzają
bowiem podczas wizytacji jednej z rzymskich parafii Jan Paweł II: &lt;q&gt;"wydaje się, że wierzący, czyli ochrzczeni, nie potrafią się oprzeć zeświecczeniu, ideologiom, które przeciwne są nie tylko Kościołowi, religii katolickiej, ale religii w ogóle, są ateistyczne albo antyteistyczne"&lt;/&gt;.<br><br> Z doświadczenia pierwotnego chrześcijaństwa czerpie również Odnowa w Duchu Świętym, wracając do praktyki chrztu w Duchu Świętym oraz do charyzmatów. Wiele nieporozumień narosło zwłaszcza wokół pierwszego z tych obrzędów, który krytycy Odnowy próbują interpretować jako jakiś nowy sakrament. Tymczasem w Kościele pierwotnym chrzest w Duchu Świętym nie był żadnym sakramentem, ale synonimem chrześcijańskiego wtajemniczenia, darem łaski Ducha, a zarazem normą ówczesnej liturgii. Potwierdzają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego