Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
sprzecznej samotożsamości', a nie jej pogłębiania. Oznaczałoby
to, że przekroczenie dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania może być
chwilowe i że należy utrwalać nową perspektywę postrzegania rzeczywistości.
Teoria 'oświecenia nagłego i praktyki stopniowej' była ostro krytykowana
między innymi przez Mazu i Linji, których uważa się za zwolenników teorii
'oświecenia nagłego i praktyki nagłej' (chiń. dunwu dunxiu; jap. tongo

tonshu). Twierdzili oni, że 'praktyka stopniowa' jest błędna zarówno przed
'oświeceniem', jak i po 'oświeceniu'.
Wydaje się, że z punktu widzenia 'logiki paradoksu' można interpretować
'praktykę nagłą' po 'oświeceniu' na dwa sposoby, które nie muszą się
nawzajem wykluczać. Pierwszy to wspomniana już metoda utrwalania
sprzecznej samotożsamości', a nie jej pogłębiania. Oznaczałoby <br>to, że przekroczenie dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania może być <br>chwilowe i że należy utrwalać nową perspektywę postrzegania rzeczywistości. <br>Teoria 'oświecenia nagłego i praktyki stopniowej' była ostro krytykowana <br>między innymi przez Mazu i Linji, których uważa się za zwolenników teorii <br>'oświecenia nagłego i praktyki nagłej' (chiń. dunwu dunxiu; jap. tongo <br>&lt;page nr=139&gt;<br>tonshu). Twierdzili oni, że 'praktyka stopniowa' jest błędna zarówno przed <br>'oświeceniem', jak i po 'oświeceniu'. <br>Wydaje się, że z punktu widzenia 'logiki paradoksu' można interpretować <br>'praktykę nagłą' po 'oświeceniu' na dwa sposoby, które nie muszą się <br>nawzajem wykluczać. Pierwszy to wspomniana już metoda utrwalania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego