to, iż szukał mistrza po tym, jak osiągnął 'oświecenie', usłyszawszy <br>przypadkiem fragment Sutry Diamentowej. Muso Soseki stawiał za przykład <br>wytrwałą praktykę Zhaozhou po dostąpieniu 'oświecenia', twierdząc, iż <q>"ten, <br>kto nie dostąpił 'oświecenia', musi praktykować z taką żarliwością, jakby <br>opłakiwał swoich rodziców po ich śmierci. Ten, kto dostąpił 'oświecenia', <br>musi także praktykować z taką żarliwością, jakby opłakiwał swoich rodziców <br>po ich śmierci".</> Natomiast Bassui Tokusho (1327-1387) porównywał <br>adepta zen, który po 'oświeceniu' zrezygnował z praktyki, do człowieka, <br>który znalazł miedź i dlatego zrezygnował z poszukiwania złota. <br>Jaki jest sens praktyki po 'oświeceniu' z punktu widzenia 'logiki <br>paradoksu'? Z pewnością błędna z