Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
nie ciągnie", źle przyspiesza) oraz przygrzewanie się silnika i rury wydechowej (chromowana rura wskutek przegrzania zabarwia się na niebiesko).
Do rozregulowania zapłonu może przyczynić się niewłaściwy odstęp miedzy stykami przerywacza. Zbyt duży odstęp powoduje przyspieszenie, zbyt maty opóźnienie zapłonu. Wyregulowanie odstępu między stykami przerywacza, o czym pisaliśmy poprzednio, często przywróci prawidłowe ustawienie zapłonu. Zawsze trzeba jednak to ustawienie sprawdzić.

Uwzględniając czas potrzebny do spalenia mieszanki, iskra na świecy zapłonowej powinna powstawać przy końcu sprężania, zanim tłok dojdzie do swojego zwrotu zewnętrznego ZZ. A iskra na świecy powstanie w chwili, gdy styki przerywacza zaczynają się rozwierać. Trzeba tylko jedno z drugim uzgodnić
nie ciągnie", źle przyspiesza) oraz przygrzewanie się silnika i rury wydechowej (chromowana rura wskutek przegrzania zabarwia się na niebiesko). &lt;/&gt;<br>Do rozregulowania zapłonu może przyczynić się niewłaściwy odstęp miedzy stykami przerywacza. Zbyt duży odstęp powoduje przyspieszenie, zbyt maty opóźnienie zapłonu. Wyregulowanie odstępu między stykami przerywacza, o czym pisaliśmy poprzednio, często przywróci prawidłowe ustawienie zapłonu. Zawsze trzeba jednak to ustawienie sprawdzić. <br>&lt;gap&gt; <br>Uwzględniając czas potrzebny do spalenia mieszanki, iskra na świecy zapłonowej powinna powstawać przy końcu sprężania, zanim tłok dojdzie do swojego zwrotu zewnętrznego ZZ. A iskra na świecy powstanie w chwili, gdy styki przerywacza zaczynają się rozwierać. Trzeba tylko jedno z drugim uzgodnić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego