Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 400-401
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1981
krewnym niewierzącego, camusowskiego Syzyfa?
Różni ich jednak dużo. W Księdze powiada Elifaz z Temanu: "Nie z prochu wychodzi ból, nie z ziemi wyrasta nieszczęście, lecz człowiek rodzi się do nieszczęścia, jak orły rodzą się do lotu". Hiob Sadzika "stoi z przesłaniem o godności ludzkiego losu", gdyż "jest przekonany o swojej prawości, a jednocześnie pewny, że to Bóg Sprawiedliwy znęca się nad nim"; gdyż zwycięsko przechodzi "bezlitosną próbę wiary"; gdyż "osaczony przez Boga", ma odwagę "wystąpić w imię swej godności przeciw Bogu", wiedząc zarazem że "Bóg nic może istnieć przeciw człowiekowi". Syzyf Camusa z godnością "wznosi się ponad swój los", gdyż jest
krewnym niewierzącego, camusowskiego Syzyfa?<br>Różni ich jednak dużo. W Księdze powiada Elifaz z Temanu: "Nie z prochu wychodzi ból, nie z ziemi wyrasta nieszczęście, lecz człowiek rodzi się do nieszczęścia, jak orły rodzą się do lotu". Hiob Sadzika "stoi z przesłaniem o godności ludzkiego losu", gdyż "jest przekonany o swojej prawości, a jednocześnie pewny, że to Bóg Sprawiedliwy znęca się nad nim"; gdyż zwycięsko przechodzi "bezlitosną próbę wiary"; gdyż "osaczony przez Boga", ma odwagę "wystąpić w imię swej godności przeciw Bogu", wiedząc zarazem że "Bóg nic może istnieć przeciw człowiekowi". Syzyf Camusa z godnością "wznosi się ponad swój &lt;page nr=31&gt; los", gdyż jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego