Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Sztuki teatralne Wiktora Hugo stanowiły rodzaj zapory dla ówczesnego widowiskowego efekciarstwa (znanego świetnie choćby z przedstawień w Cirque Olympique), także przez to, że o wiele większe znaczenie przypisywał niuansom gry aktorskiej i kreacji obrazu niż dynamice scenicznych efektów. Hugo nadto jako bodaj pierwszy XIX-wieczny autor nie ugiął się pod presją wymagań teatru, nie zrezygnował z walki o zachowanie właściwego kształtu swoich dzieł na scenie, i teatru (przez aż piętnaście lat) nie porzucił, jak to czynili wszyscy ówcześni wybitni poeci.
Efektem stawało się ubożenie tekstów, można rzec mocniej: dramat, którego autor wybrał drogę kompromisów, został pozbawiony tego, co stanowi istotę romantycznej
Sztuki teatralne Wiktora Hugo stanowiły rodzaj zapory dla ówczesnego widowiskowego efekciarstwa (znanego świetnie choćby z przedstawień w Cirque Olympique), także przez to, że o wiele większe znaczenie przypisywał niuansom gry aktorskiej i kreacji obrazu niż dynamice scenicznych efektów. Hugo nadto jako bodaj pierwszy XIX-wieczny autor nie ugiął się pod presją wymagań teatru, nie zrezygnował z walki o zachowanie właściwego kształtu swoich dzieł na scenie, i teatru (przez aż piętnaście lat) nie porzucił, jak to czynili wszyscy ówcześni wybitni poeci.<br>Efektem stawało się ubożenie tekstów, można rzec mocniej: dramat, którego autor wybrał drogę kompromisów, został pozbawiony tego, co stanowi istotę romantycznej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego