wykorzystany w pierwszym <br>wersie Hymnu, może być interpretowany równie przekonująco w aspekcie figur retoryczno-muzycznych <br>(exclamatio, anafory i gradatio), jak to proponuje Anna Oberc (1983, s. 249, <br>255).<br> Przyjmijmy również, że skomponowano msze, w których można by odnaleźć motywy <br>przejęte z chorału gregoriańskiego. Nie przeprowadzono jednak szczegółowych <br>badań poświęconych temu problemowi, samo zaś zagadnienie wymagałoby pracochłonnych, <br>drobiazgowych ustaleń, przekraczających możliwości badawcze jednej osoby. Odnotujmy <br>jedynie przykładowo pokrewieństwa chorałowe w Missa elettronica (1975) Schaeffera, <br>wskazane przez Barbarę Puchalską (1979, s. 45-46). Według tej autorki melika <br>dwóch części mszy Kyrie i Gloria pozostaje pod "silnym wpływem chorału gregoriańskiego". <br>W Gloria można więc