Typ tekstu: Książka
Autor: Zielińska Teresa
Tytuł: Maszyny kroczące
Rok: 2003
Moment całkowity działający na silnik

przy hamowaniu (dla przejrzystości rozważań opóźnienie d jest tu liczbą dodatnią).
Oszacowanie momentu TLM nie jest trudne, natomiast oszacowanie momentu bezwładności JLM w przypadku wielu połączonych poruszających się członów jest bardzo skomplikowane.
Stąd też, często szacuje się moment (i moc) silników dla stałej prędkości,
uwzględniając procentowo większe zapotrzebowanie niż obliczono. Można też określić oczekiwany zakres wartości momentów napędowych, uwzględniając strukturę kinematyczną systemu, jego ruch i obciążenie.
Załóżmy jednak, że bezwładność JLM jest znana. Do obliczenia momentu TLMC należy
znać profil zmian prędkości. Nie jest to trudne, bowiem profesjonalne sterowniki
ruchu mają wbudowane generatory profilu prędkości, gdzie
Moment całkowity działający na silnik <br>&lt;gap&gt;<br>przy hamowaniu (dla przejrzystości rozważań opóźnienie d jest tu liczbą dodatnią). <br>Oszacowanie momentu TLM nie jest trudne, natomiast oszacowanie momentu bezwładności JLM w przypadku wielu połączonych poruszających się członów jest bardzo skomplikowane. <br>Stąd też, często szacuje się moment (i moc) silników dla stałej prędkości, <br>uwzględniając procentowo większe zapotrzebowanie niż obliczono. Można też określić oczekiwany zakres wartości momentów napędowych, uwzględniając strukturę kinematyczną systemu, jego ruch i obciążenie. <br>Załóżmy jednak, że bezwładność JLM jest znana. Do obliczenia momentu TLMC należy <br>znać profil zmian prędkości. Nie jest to trudne, bowiem profesjonalne sterowniki <br>ruchu mają wbudowane generatory profilu prędkości, gdzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego