Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
oddziaływaniom i ich skutkom zewnętrznym, lecz w równym stopniu - oddziaływaniom i ich skutkom wewnętrznym.
Przedmiotowy zakres zarządzania jakością, skierowanego w całości na zarządzany system, obejmuje trzy następujące obszary (rysunek 3.2):
1) jakość wejścia systemu zarządzanego,
2) jakość wyjścia systemu zarządzanego,
3) jakość systemu zarządzanego i jego składników (w ujęciu procesowym - jakość działań wykonawczych).
Wyżej ukazano wzajemne powiązania i znaczenie jakości wejścia i wyjścia w systemie zarządzanym. Zarządzanie jakością w tych obszarach zmierza do optymalnego przystosowania organizacji do uwarunkowań otoczenia i wywierania na otoczenie wpływu, sprzyjającego osiąganiu celów organizacji. Uzyskanie takich rezultatów zarządzania jakością jest możliwe poprzez odpowiednie kształtowanie jakości systemu
oddziaływaniom i ich skutkom zewnętrznym, lecz w równym stopniu - oddziaływaniom i ich skutkom wewnętrznym.<br>Przedmiotowy zakres zarządzania jakością, skierowanego w całości na zarządzany system, obejmuje trzy następujące obszary (rysunek 3.2):<br>1) jakość wejścia systemu zarządzanego,<br>2) jakość wyjścia systemu zarządzanego,<br>3) jakość systemu zarządzanego i jego składników (w ujęciu procesowym - jakość działań wykonawczych).<br>Wyżej ukazano wzajemne powiązania i znaczenie jakości wejścia i wyjścia w systemie zarządzanym. Zarządzanie jakością w tych obszarach zmierza do optymalnego przystosowania organizacji do uwarunkowań otoczenia i wywierania na otoczenie wpływu, sprzyjającego osiąganiu celów organizacji. Uzyskanie takich rezultatów zarządzania jakością jest możliwe poprzez odpowiednie kształtowanie jakości systemu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego