Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
W takim położeniu, to jest, gdy punkt przyłożenia siły G leży na płaszczyźnie zero Y (rys. 11.12), a płaszczyzna ta jest równoległa do krawędzi płaszczyzny podłoża i płaszczyzny poziomej, siła GT osiąga wartość największą. Moment rozwijany przez tę siłę względem osi obrotu nadwozia jest opisany zależnością

w której rOG promień okręgu przechodzącego przez punkt przyłożenia siły G, leżącego w płaszczyźnie równoległej do podłoża, którego środek znajduje się na osi obrotu nadwozia. Aby obrót nadwozia był możliwy, konieczne jest spełnienie warunku

w którym MS moment rozruchowy silnika mechanizmu obrotu sprowadzony do osi obrotu nadwozia, wyznaczony z zależności (11.4). Na rysunku
W takim położeniu, to jest, gdy punkt przyłożenia siły G leży na płaszczyźnie zero Y (rys. 11.12), a płaszczyzna ta jest równoległa do krawędzi płaszczyzny podłoża i płaszczyzny poziomej, siła GT osiąga wartość największą. Moment rozwijany przez tę siłę względem osi obrotu nadwozia jest opisany zależnością<br>&lt;gap&gt;<br>w której rOG promień okręgu przechodzącego przez punkt przyłożenia siły G, leżącego w płaszczyźnie równoległej do podłoża, którego środek znajduje się na osi obrotu nadwozia. Aby obrót nadwozia był możliwy, konieczne jest spełnienie warunku<br>&lt;gap&gt;<br>w którym MS moment rozruchowy silnika mechanizmu obrotu sprowadzony do osi obrotu nadwozia, wyznaczony z zależności (11.4). Na rysunku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego