Typ tekstu: Książka
Autor: Kosidowski Zenon
Tytuł: Opowieści bibilijne
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1963
króla. Mędrzec i nauczyciel narodu Amos stanowczo zaprzeczał, jakoby był "prorokiem''.
Pod wpływem nauki proroków oraz wstrząsów politycznych i cierpień Żydzi pogłębiali swoją religię, aż w końcu, po niewoli babilońskiej, wysublimowali ją w czysty, etyczny monoteizm.
Ta ewolucja siłą rzeczy musiała doprowadzić do zaniku prymitywnych form zbiorowego profetyzmu. Dlatego też prorocy, których pisma zachowały się w Biblii, nie mieli nic wspólnego z włóczącymi się po kraju wróżbitami. Nie zjawili się jednak na widowni dziejów izraelskich jak "deus ex machina'', lecz stanowili niewątpliwie końcowy produkt wielowiekowej tradycji kolektywnego wieszczbiarstwa religijnego, a więc w pewnym stopniu z niego się wywodzili.
Tragiczne dzieje Saula
króla. Mędrzec i nauczyciel narodu Amos stanowczo zaprzeczał, jakoby był "prorokiem''.<br>Pod wpływem nauki proroków oraz wstrząsów politycznych i cierpień Żydzi pogłębiali swoją religię, aż w końcu, po niewoli babilońskiej, wysublimowali ją w czysty, etyczny monoteizm.<br>Ta ewolucja siłą rzeczy musiała doprowadzić do zaniku prymitywnych form zbiorowego profetyzmu. Dlatego też prorocy, których pisma zachowały się w Biblii, nie mieli nic wspólnego z włóczącymi się po kraju wróżbitami. Nie zjawili się jednak na widowni dziejów izraelskich jak "deus ex machina'', lecz stanowili niewątpliwie końcowy produkt wielowiekowej tradycji kolektywnego wieszczbiarstwa religijnego, a więc w pewnym stopniu z niego się wywodzili.<br>Tragiczne dzieje Saula
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego