Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy po czym nastąpił pożar w jednej z sekcji i wycofano ją z eksploatacji. Egzemplarz ten jednak odremontowano - sygnując ją znowu jako ET40-41. I tak oto poczciwa ET40-41 (stacjonuje w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód) prowadza do dziś pociągi towarowe, mając w swoim "życiu" tak doniosły i ciekawy epizod.
3. EP23-001 - historia w zasadzie podobna, jak przypadek EP40. Na bazie lokomotywy ET22 postanowiono stworzyć silną i szybką lokomotywę do ciężkich pociągów ekspresowych. Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw - jako prototyp. Niestety już w fazie testów okazało
km/h, i ponad 160 ton wagi). Srodze się jednak pomylono. Lokomotywę użyto zaledwie kilka razy po czym nastąpił pożar w jednej z sekcji i wycofano ją z eksploatacji. Egzemplarz ten jednak odremontowano - sygnując ją znowu jako ET40-41. I tak oto poczciwa ET40-41 (stacjonuje w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód) prowadza do dziś pociągi towarowe, mając w swoim "życiu" tak doniosły i ciekawy epizod. <br>3. EP23-001 - historia w zasadzie podobna, jak przypadek EP40. Na bazie lokomotywy ET22 postanowiono stworzyć silną i szybką lokomotywę do ciężkich pociągów ekspresowych. Lokomotywę EP23 stworzono od podstaw - jako prototyp. Niestety już w fazie testów okazało
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego