Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Wojsk Lądowych
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
szczeblu strategicznym i częściowo operacyjnym wprowadzamy elementy zagrożeń militarnych oraz niemilitarnych;
* uwzględniania w założeniach strategicznych i operacyjno-taktycznych faktu, iż przeciwnik może mieć przewagę liczebną, a nawet techniczną nie tylko w skali strategicznej, ale także w wymiarze operacyjno-taktycznym.
Ponieważ zasadniczym elementem edukacji ćwiczebnej i szkoleniowej są sytuacje, w których przeciwnik ma przewagę liczebną, uczymy:
- tworzenia przewagi, w tym liczebnej, w określonym miejscu i czasie, a przede wszystkim na decydujących kierunkach;
- szukania także przewagi w wartościach niewymiernych, tj. takich, których nie można policzyć i porównać. W tym celu sięgamy do doświadczeń polskiej sztuki wojennej, której znamienną cechą było odniesienie wielu ważkich
szczeblu strategicznym i częściowo operacyjnym wprowadzamy elementy zagrożeń militarnych oraz &lt;orig&gt;niemilitarnych&lt;/&gt;;<br>* uwzględniania w założeniach strategicznych i operacyjno-taktycznych faktu, iż przeciwnik może mieć przewagę liczebną, a nawet techniczną nie tylko w skali strategicznej, ale także w wymiarze operacyjno-taktycznym.<br>Ponieważ zasadniczym elementem edukacji ćwiczebnej i szkoleniowej są sytuacje, w których przeciwnik ma przewagę liczebną, uczymy:<br>- tworzenia przewagi, w tym liczebnej, w określonym miejscu i czasie, a przede wszystkim na decydujących kierunkach;<br>- szukania także przewagi w wartościach niewymiernych, tj. takich, których nie można policzyć i porównać. W tym celu sięgamy do doświadczeń polskiej sztuki wojennej, której znamienną cechą było odniesienie wielu ważkich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego