Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
możliwość zrealizowania pierwotnego zamiaru trzeba było poczekać jeszcze kilka lat, do "Człowieka z żelaza".
W filmie tym Wajda, jak sam mówi, zainspirowany przypadkowo zobaczonym zdjęciem Peplińskiego, umieścił (dosyć dowolnie traktując topografię wydarzeń) scenę pokazującą człowieka niesionego na drzwiach.
Tłem dla pochodu uczynił działania SB.
Widzimy samochód, z którego jakiś mężczyzna przekazuje informacje, a dźwięk stanowi fragment nagrania rozmów oficerów SB, o którym wspominałem wcześniej.
Scena z ciałem na drzwiach została więc przez Wajdę zbudowana w duchu czasu, w którym realizował swój film.
Zawiera ona w sobie patos, jest oskarżeniem o zbrodnię i zostaje skontrastowana - w bardzo dla Wajdy charakterystyczny sposób - z
możliwość zrealizowania pierwotnego zamiaru trzeba było poczekać jeszcze kilka lat, do "Człowieka z żelaza".<br>W filmie tym Wajda, jak sam mówi, zainspirowany przypadkowo zobaczonym zdjęciem Peplińskiego, umieścił (dosyć dowolnie traktując topografię wydarzeń) scenę pokazującą człowieka niesionego na drzwiach.<br>Tłem dla pochodu uczynił działania SB.<br>Widzimy samochód, z którego jakiś mężczyzna przekazuje informacje, a dźwięk stanowi fragment nagrania rozmów oficerów SB, o którym wspominałem wcześniej.<br>Scena z ciałem na drzwiach została więc przez Wajdę zbudowana w duchu czasu, w którym realizował swój film.<br>Zawiera ona w sobie patos, jest oskarżeniem o zbrodnię i zostaje skontrastowana - w bardzo dla Wajdy charakterystyczny sposób - z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego